Trumpametražių filmų programa II
Antroje trumpametražių filmų programoje pristatomi filmai apie darbą, nepriteklių ir darbininkų gyvenimo sąlygas Jugoslavijoje ar Vakarų Vokietijoje. Po ekonominio pakilimo 1953–1961 m. Jugoslavijoje stojo stagnacija, padidinusi socialinę atskirtį. 1968 m. darbo migrantų į Vakarų Europą padaugėjo keliagubai, o 7-ajame dešimtmetyje jiems grįžus į Jugoslaviją bedarbių skaičius smarkiai išaugo. Kritiškas Žilniko balsas lėmė, kad jis taip pat nebegalėjo susirasti darbo savo šalyje, tad 1973 m. režisierius išvyko į Vokietiją, kur ėmė fiksuoti darbo migrantų istorijas. „Juodasis filmas“ (1971) – vienas žinomiausių jo kūrinių. Jame režisierius kelioms dienoms savo namuose apgyvendina šešis benamius, taip mėgindamas atkreipti dėmesį į benamystės problemą ir rasti sprendimą. „Bedarbiuose“ (1968) paneigiamas socialistinės Jugoslavijos darbo idealizavimas. Filmai „Inventorius“ (1975), „Saugomi valstybės“ (1976), „Namų taisyklės“ (1976) demaskuoja migrantų išnaudojimą ir patiriamą neteisybę. Šiuose filmuose balsas suteikiamas darbininkams, o jų būstai ir nualinti kūnai liudija ideologinių sistemų padarinius tiek kolektyvinėje, tiek individualioje sąmonėje. Dėl pastarųjų filmų režisierių pradėjo stebėti ir Vakarų Vokietijos valdžia, o filmas „Vieša egzekucija“ (1974), apie abejotinus policijos veiksmus prieš įtariamąjį banko apiplėšimo metu, buvo uždraustas. 1977 m. jam nebuvo pratęstas leidimas gyventi Vokietijoje, todėl Žilnikas grįžo į Jugoslaviją.
Juodasis filmas
Crni film
Vieną vakarą Želimiras Žilnikas, susipažinęs su šešiais benamiais vyrais, nusprendžia juos parsivesti į savąjį butą. Jiems leidžiant laiką namuose, režisierius su kamera išjuda į gatves ieškoti sprendimo šių vyrų benamystės problemai. Kalbindamas visus, nuo paprastų miesto gyventojų iki policijos, jis susiduria su abejingumu ir pasimetimu. Sovietinis socializmas, pasirodo, egzistuoja be jokio socialinio saugumo.