Grafinis elementas
Tvarkaraštis

Film Farm: Dalijimosi galia

Wealth is in the Act of Giving

Rež. „Film Farm“ kolektyvas

Bilietai
Ikona87 min.
Ikona1997–2025
IkonaN-13
IkonaAnglų kalba, be dialogų
IkonaLietuviški subtitrai

Filmų programa „Dalijimosi galia“ yra Lietuvoje pirmą kartą pristatomas esminis įvadas į Kanados eksperimentinio kino poetiką ir politiką. Ši programa gimė iš jos sudarytojo Mikio Ambrozy’io bendradarbiavimo su nepriklausomu vaizdokūros kolektyvu „Film Farm“, kurio rezidencijos Ontarijuje palaiko smalsumo atrandant ir rizikos dvasią šiuolaikiniame eksperimentiniame kine tiek Kanadoje, tiek už jos ribų. Programoje atliepiamas platus meninių bei socialinių klausimų spektras, remiantis apdorojimu rankomis ir žemos kokybės vaizdų eksperimentais. Pristatomi kino kūrėjai ekologijos klausimus nagrinėja iš tradicinių ir naujų perspektyvų – pradedant nuo autoetnografijos ir siurrealizmo ankstyvuosiuose jų darbuose, tęsiant betarpišku kontaktu bei fenomenologiniu požiūriu ir baigiant vietos sąmonę perteikiančiais čiabuvių pasakojimais.

Programos sudarytojai Philipas Hoffmanas kartu su „Film Farm“ kolektyvu ir Miki Ambrózy.

Kitapus
Across

„Kitapus“ yra apie susijungimą – filme vaizduojamas tilto peržengimas. Filme įtampa kyla iš režisierės troškimo pasiekti savo praeities vaizdinį. Metaforiška kelionė priekin, tačiau vedanti į praeitį perteikiama spontanišku kameros judėjimu per žvyrkelį, laukus, miškus. Spalvotos juostos gretinamos su kontrastingais nespalvotais tilto kadrais, garso takelyje girdėti upės čiurlenimas.

 

Režisierė
Cara Morton

Šalis
Kanada

Trukmė
4 min.

Minusas
Minus

Rankomis ryškintame 16 mm filme matoma skirtingų judesių tėkmė. Filmas sukurtas paskutinę „Film Farm“ dirbtuvių dieną, naudojant superimpoziciją pačioje kameroje, be montažo. Pašalinus didžiąją dalį to, kas vyksta prieš kamerą, telieka šviesos ir ritmo likučiai, judančio kūno žymės. Pirmasis režisieriaus 16 mm juostos filmas parodo, kad įdomūs rezultatai gali būti pasiekiami naudojant paprastus, apribotus išteklius ir technikas.

Režisierius
Chris Chong Chan Fui

Šalys
Malaizija, Kanada

Trukmė
3 min.

Įbrėžimas
Scratch

Deirde’ės Logue trumpas, apgaulingai paprastas filmas „Įbrėžimas“ perteikia režisierės fizinį įsiterpimą gamtoje, šią patirtį siejant ne su jausmingumu, bet sadomazochistiška ir skausminga kelione. Juostoje pasirodo užrašas „Pasirinkau sudėtingesnį kelią“. Žvelgdama į kamerą ji sukiša varnalėšas į apatinius ir vėl ištraukia. Beveik nebyliame filme tegirdėti dūžtantis stiklas ir besisukančios filmo juostos spragsėjimas. Čia įterpiami ir edukacinio filmo kadrai, kuriame klojama ir nuklojama lova, dūžta stiklai ir lėkštės. „Įbrėžimas“ – aštrus ir skausmingas. Režisierės kūnas, nelyginant juosta, kaitaliojamas, braižomas ir karpomas pagal poreikį.

Režisierė
Deirdre Logue

Šalis
Kanada

Trukmė
3 min.

Vertimas
Oleg Volkov

Mes traukiame namo
We Are Going Home

„Mes traukiame namo“ – hipnotizuojantis filmas, mirktelintis siurrealistų tradicijai. Jame vaizduojama sapno scena neturi nei pradžios, nei pabaigos, o vaizduojami smarkiai apdoroti kraštovaizdžiai atrodo tarsi atkeliavę iš pasąmonės.

Režisierė
Jennifer Reeves

Šalis
JAV

Trukmė
10 min.

Emulsijos gaminimo dirbtuvės su Kevinu Rice’u (etiudas)
Emulsion Making Workshop with Kevin Rice (sketch) 

Kasdienės „Film Farm“ veiklos, įskaitant fitogramų gamybą, užfiksuotos juostoje panaudojus kalio bromidą, sidabro nitratą, želatiną ir distiliuotą vandenį.

Režisieriai
Kevin Rice, Franci Duran, Versia Harris, Phil Hoffman, Deirdre Logue, Jon Verney ir Milja Viita

Šalys
JAV, Kanada, Suomija

Trukmė
3 min.

Vertybė
Something to Treasure 

Žaismingas ir išradingas animacinis filmas, kuriame augalinės juostos ryškinimo technikos bei rasta archyvinė medžiaga panaudojama geismo ir košmaro tyrinėjimui.

Režisierė
Annapurna Kumar

Šalis
JAV

Trukmė
2 min.

Vištų ignoravimo priešybė
The Opposite of Ignoring Chickens 

Pasitelkusi kelis ekranus ir polifonišką garso takelį kūrėja dokumentuoja septynių vištų auginimą. Stebinanti simetrija tarp menininkės ir vištų atskleidžia abipusę priklausomybę, kuri griauna ribas tarp jausmo ir intuicijos, laukinės prigimties ir prijaukinimo. Juosta buvo ryškinama naudojant vietinius lauko vištidės augalus ir kraiką.

Režisierė
Deirdre Logue

Šalis
Kanada

Trukmė
5 min.

Gluosnis
Weeping Willow

Rankomis ryškintas dokumentinis filmas apie unikalų svyruoklinį gluosnį ir sėkmės, širdgėlos bei gedulo metaforą priskiriamą šiam medžiui. 16 mm juosta buvo ryškinama naudojant gluosnių lapus ir šakas „Film Farm“ stovykloje, Kalno miške, Ontarijuje, Kanadoje, kur ir auga šis įspūdingas medis.

Režisierius
Scott Miller Berry

Šalis
Kanada

Trukmė
4 min.

Vertimas
Oleg Volkov

Arkliai šuns metais
Horses in the Year of the Dog 

Tarp dviejų draugių užsimezga meilės ryšys. Porėti kūnai, žiedadulkes nešiojančios bitės – viskas susilieja į vieną. Filmas išryškintas naudojant levandas, eukaliptus ir kinrožes rastas filmavimo vietoje.

Režisierė
Terra Jean Long

Šalis
Kanada

Trukmė
6 min.

Plunksnos
Plume 

Pirštais renkami nukritę skrydžio pėdsakai. Jų išdėstymas sukuria šviesą. „Plunksnos“ sukurtos naudojant kadruose įspaustas plunksnas, išmirkytas augalinės kilmės ryškale ir suanimuotos panaudojant optinį spausdinimą ir skaitmenines montažo technikas.

Režisierius
Mike Rollo

Šalis
Kanada

Trukmė
8 min.

Gylis 1
DEEP 1

Rankų darbo sparnuotų ir keturkojų gyvūnų – laukinių ar naminių – figūros keliauja per kadrą. Juosta apdorota ir patamsinta naudojant jacintų bei kerpių ekstraktus. Filmas sukurtas laikantis tvarių praktikų: vaizdai ir jų kūrimo procesas kyla iš sudėtingų medžiagų sąveikų ekosistemoje, kuri praplečia gyvybės išraiškos galimybes už tradicinės reprezentacijos ribų.

Režisierius
Philip Hoffman

Šalis
Kanada

Trukmė
15 min.

Vertimas
Oleg Volkov

Svarbu, ką
It Matters What 

Eksperimentinėje animacijoje išbandomos perdirbimo ir atvaizdo fiksavimo medžiagos, pasitelkiant nebūties ir kitimo prieigą. Remiantis teorine Donnos Haraway sistema, išplėtota jos esė „Tentacular Thinking: Anthropocene, Capitalocene, Chthulucene“, rasta medžiaga panaudojama svarstant apie žmogaus smurtą prieš gyvūnus. Augalija čia – ir filmo subjektas, ir medžiaga, leidžianti dauginti atvaizdus. Filme naudojamos tiesioginės animacijos (tiesiai kameroje) technikos, atspaudai, fitogramos, sukurtos uždėjus augalinę medžiagą ant 16 mm juostos, džiovinamos tiesioginiuose saulės spinduliuose.

Režisierė
Francisca Duran

Šalys
Čilė, Kanada

Trukmė
9 min.

Vertimas
Oleg Volkov

Varginančios kelionės
Arduous Journeys

Režisierės/iaus nelengvi mėginimai suprasti dvilypę savo kilmę.

 

Režisierė/ius
Natalka Binens Pucan

Šalys
Soginų tauta, Kanada

Trukmė
5 min.

Vertimas
Oleg Volkov

Perkūnas grįžta namo
Thunder Rolling Home 

Nespalvotos nuotraukos, priklijuotos ant 16 mm juostos atskleidžia pasakojimą apie režisierės tėvą besimokiusį internatinėje mokykloje ir jo kovą dėl savo kultūrinio palikimo.

Režisieriai
Sharon Isaac, Kelsey Diamond

Šalys
Soginų tauta, Kanada

Trukmė
6 min.

Vertimas
Oleg Volkov

Viskas yra čia
Everything is Right Here

Kahgee, kilusi iš soginų tautos, tyrinėja kolonijinių ir vietinių gėlių – pienių ir trilijų – atsiradimą soginų tautos teritorijose ir gydomąsias savybes. Pasak menininkės, jos kultūrinis žinojimas giliai įsišaknijęs žemėje, o augalai lemia pokyčių, transformacijų, išlikimo ir tarpusavio ryšių suvokimą.

Režisierius
Adrian Kahgee

Šalys
Soginų tauta, Kanada

Trukmė
6 min.

Vertimas
Oleg Volkov

Seansai

Rėmėjai