Režisierius Travis Wilkersonas atvyksta į Splito miestą Kroatijoje ketindamas sukurti filmą apie Jugoslavijos griūtį, tačiau pasuka kita linkme. Susipažįstame su policijos detektyvu Ivanu Peričiumi, narpliojančiu šalyje žuvusių turistų bylas. Dėl klampios biurokratinės sistemos ir vietinių neapykantos užsieniečiams kiekvienas kroatas tampa įtariamuoju, o bylos – neišsprendžiamomis. Siedamas dabartį su praeitimi, režisierius į pirmą planą iškelia ustašių judėjimą, vykdžiusį genocidą prieš serbus, romus ir žydus. Įsišaknijusi neapykanta justi ir šiandienos visuomenėje, viešosiose miesto erdvėse matyti agresijos apraiškos ir fašistiniai simboliai. Tai – filmas, atskleidžiantis kitokią kurortinės atostogų šalies pusę.
Filmo režisierius – kino eseistas. Šį kartą jo kritinis žvilgsnis moralės, politikos, istorijos temomis nukreiptas į Balkanus. Vienišas detektyvas ir kamerai perpasakojami žmogžudysčių atvejai – lyg karkasas, laikantis filmo struktūrą. Filmas apima daug temų: karą, genocidą, korupciją. Režisierius pasitelkia Kroatijos kraštovaizdį ir aptaria Balkanų istorijos fragmentus, tačiau keliami klausimai yra universalūs: iš kur kyla neapykanta? Kodėl, užuot jos atsikratę, nuolat ieškome objektų jai išlieti? – Programos sudarytoja Vilma Levickaitė
Travis Wilkerson
Rašytojas, režisierius, prodiuseris. Su žmona Erin Wilkerson įkūrė politinio meno kolektyvą „Creative Agitation“. Esminės režisieriaus kūrybinės priemonės – kuklūs ištekliai ir autonomiškumas. Filmuose Wilkersonas laviruoja tarp dokumentikos, vaidybinio kino, performanso ir aktyvizmo. 2015 m. žurnalas „Sight & Sound“ pavadino Wilkersoną „Amerikietiškojo kino politine sąžine“. 2022 m. VDFF pristatė Wilkersono filmą „Branduolinė šeima“.