Peterio Watkinso filmų retrospektyva  

Visi filmai

Bausmių parkas

Bausmių parkas – vienas iš dviejų variantų, kurį gali rinktis tribunole atsidūręs nepaklusnus 7-ojo dešimtmečio JAV jaunimas. Jie gali arba šešiasdešimt mylių eiti policininkų saugoma dykuma, kol pasieks Amerikos vėliavą, arba – praleisti penkerius, septyneris, dvylika metų kalėjime. Už protestą prieš karą Vietname, už rasizmą, abejones dėl valdžios struktūrų, pacifizmą, pasirinkimą būti bedarbiu. P. Watkinsui būdinga žinių reportažo maniera paraleliai rutuliojamos dvi veiksmo linijos – tribunole ir bausmių parke. Tribunolo scenose nusifilmavę jaunuoliai dažnu atveju išsakė savo asmeninę nuomonę. Filme tarp bausmių parko policininkų būta ir tikrų šios profesijos atstovų. Anot režisieriaus, įdomiausia, kad neatskirsi, kurie yra kurie. Tai vienintelis JAV sukurtas P. Watkinso filmas. Jo premjera įvyko nuošaliame kino teatre Manhetene. Ten jis buvo rodomas vos keturias dienas, o per Amerikos televiziją – niekada.

Spalio 2 d. seansą pristatys P. Watkinso sūnus ir kūrybos atstovas Patrickas Watkinsas.

„Filmas „Bausmių parkas“ yra svarbi socialinė metafora, suteikianti progą jauniems žmonėms laisvai ir ryžtingai pasisakyti. Neabejoju, kad būtent todėl „Bausmių parką“ buvo taip ilgai vengta rodyti. Ypač JAV. Televizija vis dar bijo visuomenės balso. Jaunų žmonių jėga, žmonių, kurie atvirai bodisi egzistuojančios sistemos (kurioje vis dar gyvename) korupcija ir brutalumu, neabejotinai nulėmė trisdešimt metų trunkantį šio filmo egzistavimą užribyje. Kiek ilgai šių laikų kontekste „Bausmių parkas“ gali būti menkinamas kaip „paranojiška fantazija“?“

Peter Watkins

Peteris Watkinsas aktyviai kūrė 6–10 dešimtmečiuose. Žymiausias režisieriaus filmas – „Karo žaidimai“ (The War Game, 1965), už kurį, kaip geriausią dokumentinį filmą, JAV Kino meno ir mokslo akademija įteikė „Oskarą“. Režisierius yra vienas iš dokumentinės dramos (angl. docudrama), arba mokumentikos*, pradininkų. Baigęs mokslus Kembridžo universitete ir Londono Karališkojoje dramos meno mokykloje, prieš pradėdamas kurti mėgėjiškus filmus, dirbo reklamos srityje. P. Watkinsas žaidžia su dokumentikos formomis, jungia realybę ir suvaidintas scenas, pasitelkdamas šiuolaikinius ir istorinius kontekstus tiria politines aktualijas. P. Watkinso kūrybos centre – žmonių santykis su žiniasklaida, ir žiniasklaidos, kaip galios ir manipuliacijų instrumento, kritika. Režisierius ilgą laiką gyveno ir kūrė Vilniuje, šiuo metu gyvena Prancūzijoje.

Filmografija

Komuna (Paryžius, 1871) / La Commune (Paris, 1871), 2000
Laisvas mąstytojas / The Freethinker, 1992–1994
Kelionė / The Journey, 1987
Vakaro žemė / Evening Land / Aftonlandet, 1977
Spąstai / The Trap / Fallan, 1975
Septyniasdešimtųjų žmonės / The Seventies People, 1974
Edvardas Munchas / Edvard Munch, 1973
Bausmių parkas / Punishment Park, 1971
Gladiatoriai (Taikos žaidimas) / The Gladiators (The Peace Game), 1968
Privilegija / Privilege, 1966
Karo žaidimai / The War Game, 1965
Kulodenas / Culloden, 1964
Pamiršti veidai / The Forgotten Faces, 1960
Nežinomo kario dienoraštis / Diary of an Unknown Soldier, 1959

Filmo seansai

09.28 Pirmadienis
  • „Skalvija“ (Vilnius) 17:00

10.02 Penktadienis
  • „Skalvija“ (Vilnius) 19:15 Pristatymas


Informacija

Režisierius: Peter Watkins

Scenarijus: Peter Watkins

Operatoriai: Joan Churchill, Peter Smokler

Montažas: Terry Hodel

Garsas: Michael C. Moore, Wayne Nakatsu

Prodiuserė: Susan Martin

Gamintojas: Chartwell Francoise

JAV, 1971, 88 min.